ОСНОВИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ
«Захист УКРАЇНИ» 10 -й клас
Конспект уроку для дистанційного навчання Розділ VІІ. Основи цивільного захисту
Підручник Захист Вітчизни ( параграф 40-41сторінки 183-192 ) опрацювати
Тема 2. Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціально-політичного характеру.
Урок 1. Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій.
Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій.
Мета для учня:
Знаннєвий компонент: характеризувати причини виникнення надзвичайних ситуацій, їх вплив на довкілля та безпеку життєдіяльності людини.
Діяльнісний компонент: аналізувати негативний вплив надзвичайних ситуацій на довкілля та життєдіяльність людини.
Ціннісний компонент: оцінювати обстановку в надзвичайних ситуаціях та визначати заходи, щодо попередження надзвичайних ситуацій суспільного, соціально-політичного та терористичного походження.
I. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.
Пригадайте:
1. Назвати основні положення нормативно-правової бази цивільного захисту та міжнародні розпізнавальні знаки?
2. Які ви знаєте складові єдиної державної системи цивільного захисту?
3. Поясніть важливість знань основ цивільного захисту?.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Щодня в світі фіксують тисячі подій, під час яких відбувається порушення нормальних умов життя і діяльності людей (стихійні лиха, аварії, катастрофи, епідемії, терористичні акти, збройні конфлікти). Вони призводять до загибелі людей і до значних матеріальних втрат. Такі події називають надзвичайними ситуаціями (НС).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. ( слайд № 4)
Надзвичайна ситуація це - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншою небезпечною ситуацією, що призвела або може призвести до загибелі людей та матеріальних втрат. ( слайд № 5)
Надзвичайні ситуації, відповідно до Кодексу цивільного захисту, класифікують: ( слайд № 6)
Завдання: прочитати та записати види надзвичайних ситуацій від характеру походження подій на території України (підручник с.183-190).
2. Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій.
(слайд 11)
Що більше постраждалих людей під час НС, то ширшу територію вона охоплює.
І навпаки. Через це за основу чинних класифікацій НС за їх масштабом найчастіше беруть територіальний принцип, за яким НС поділяють на локальні, об’єктові, місцеві, регіональні, загальнодержавні, континентальні та глобальні ( підручник с. 191-192). Завдання: прочитати та записати ознаки та рівні надзвичайних ситуацій.
IV. Закріплення матеріалу (відповіді на питання надіслати ).
Теоретичні завдання: (знайти відповідь у тексті підручника стор.183-192)
1. Яку подію називають надзвичайною ситуацією? За якими ознаками поділяють їх і на які групи за причиною виникнення?
2. Наведіть приклади надзвичайних ситуацій техногенного характеру, чому їх ще називають антропогенними?
3. Назвіть стихійні лиха, які трапляються в Україні.
4. Охарактеризуйте соціальні та воєнні надзвичайні ситуації.
5. Які причини і чим небезпечні транспортні аварії, вибухи побутового газу, пожежі та гідродинамічні аварії?
6. У яких ситуаціях можливий викид радіоактивних і небезпечних хімічних речовин?
7. Охарактеризуйте стихійні лиха, які можуть трапитися у вашій місцевості.
8. Що потрібно зробити, якщо ви побачили на зупинці пакет?
9. Якого характеру є дана НС пов’язана з розповсюдженням корона вірусу?
Творче завдання: скласти презентацію (до 7 слайдів) по темі : «Класифікація НС».
Інформація для зворотнього зв’язку з учителем (указати електронну адресу, номер телефону для Вайбер-звязку, через клас-рум тощо)
Немає коментарів:
Дописати коментар